Krátka kronika

Çka Ka Shpija - Episodi 26 - Sezoni III
Video: Çka Ka Shpija - Episodi 26 - Sezoni III

Obsah

The kronika Je to typ rozprávania, ktorý podáva udalosti v chronologickej podobe a snaží sa byť čo najviac vysvetľujúci a objektívny, pokiaľ ide o tému, o ktorej je rozprávaný.

Kronika líči a prenáša udalosti postupne s cieľom predstaviť a preniesť rozprávané udalosti k čitateľovi.

Môžete si vytvoriť krátke kroniky o filme, historickej udalosti, knihe, konkrétnej udalosti atď. Najznámejším príkladom kroniky by mohol byť príbeh Biblie, pretože chronologicky líči udalosti, ktoré sa stali v staroveku.

• Pozri tiež: Chronologický poriadok

Používanie kroník

Krátka kronika všeobecne odkazuje na miesto a čas (dátumy a hodiny) na lokalizáciu čitateľa v priestore a čase. V novinárskej oblasti sa často používajú krátke kroniky, pretože ide o efektívny žáner na objektívne prenášanie udalostí.

V iných prípadoch môže byť kronika zameraná na malé publikum, napríklad na učebňu v škole. Kvôli ľahkému porozumeniu sa kroniky často používajú v detských príbehoch a príbehoch na výučbu jazyka.

• Pozri tiež: Literárna kronika

Príklady krátkych kroník

1. Krátka novinárska kronika

Ana vstala v piatok 14. marca o 10:00, ako bolo jej zvykom.

Po raňajkách odišiel.

Vyšiel dverami do svojich pracovných kancelárií pár blokov od svojho domu.

Pri prechode cez veľkú ulicu Avenida San Martín si nevšimla, že v protismere prichádza auto, a bez toho, aby sa Ane dokázala vyhnúť, auto ju prešlo.

Ana bola prevezená do najbližšej nemocnice. Našťastie o dva dni neskôr bola Ana prepustená s ľahkými zraneniami a externými lekárskymi kontrolami.

1. Kronika detského príbehu

V roku 2001, na začiatku vyučovania, María, len 4 roky, povedala svojej matke, že nebude chodiť do školy. Cítila sa veľmi malá a nechcela byť od nej odlúčená.

Celý prvý deň v škole plakala takmer neschopná od trápenia. Jej matka, ktorá sa trochu obávala, vstala 4. marca o niečo skôr a pripravila raňajky, ktoré Mária milovala: toast s maslom a kozím syrom.

Mária ale takmer nič nejedla.

O 8:00 opustili dom smerujúci do školy, ktorá bola 11 blokov od Máriinho domu.

Keď ale prišla k dverám školy, Maria stretla svojho suseda Rocía.

Keď videla Rocía bez problémov vstúpiť do školy, María ju nasledovala. Spoločne vstúpili do školy prvý deň a každý deň potom, až kým nedokončili základnú školu.

1. Kronika historickej udalosti

Potopenie Titanicu

15. apríla 1912 sa odohrala jedna z najväčších námorných tragédií v histórii; potopenie Titanicu.

Táto plavba bola prvou plavbou nablýskaného Titanicu. Mal by prechádzať cez Atlantický oceán, kým sa nedostane na pobrežie Severnej Ameriky v Spojených štátoch.

Ďalším by však bol cieľ veľkolepej lode: noc predtým, 14. apríla 1912, okolo 23:40, došlo k zrážke Titanicu s gigantickým ľadovcom, ktorý roztrhol trup lode tak, že potom Za pár hodín klesol Titanic na dno mora.

Napriek pokusom posádky o rádioprijímač o pomoc k nim neprišli žiadne lode. Takže bez toho, aby bol 15. apríla vidieť úsvit (presne o 02:20), bol Titanic už pochovaný na dne mora.

Tragédia si vyžiadala viac ako polovicu populácie (1 600 ľudí sa potopilo s člnom, keď celkový počet cestujúcich na túto cestu bol 2 207 osôb).

1. Kronika výletu

Prvý deň nášho výletu na dovolenku

Autobus odišiel 20. februára tohto roku o 17:00 hod. Nasledujúcich 10 dní by sme strávili v horách, v meste Bariloche v argentínskej provincii Neuquén.

Po príchode 21. februára o 12.00 h sme sa pripravili vziať miestnosť. Po teplej sprche sme išli na obed do obchodného centra.

Nakoniec sme našli reštauráciu, ktorá sa nám všetkým páčila. Tam sme sa najedli a okolo 14:00 sme sa vrátili do hotela, aby sme zahájili prvý výlet z našej dovolenky: návštevu hory Otto.

Dorazili sme tam o 15:00 a po výstupe sme navštívili múzeum a otáčaciu cukráreň. Samozrejme sme sa nemohli vyhnúť káve v cukrárni a pozorovaniu nádherného Cerro Tronador (vždy zasneženého, ​​vždy nádherného na obdiv) v diaľke.

Neskôr navštívime les, ktorý sa nachádza bokom na rovnakom kopci Otto.

Stihli sme urobiť veľa fotografií a o 19:00 sme sa rozhodli vrátiť.

Potom sme sa v hoteli prezliekli a vyrazili na návštevu obchodného centra, na nákupy a večeru na morských plodoch.

Okolo 23:00 sa unavení a chcúci spať vraciame do hotela a na druhý deň začneme ďalšie rodinné dobrodružstvo.

1. Kronika skutočnosti

Lucia chodila ku mne domov každé ráno, keď sme boli ešte dievčatá. Pamätám si, že v roku 1990 sme obaja hrali na ulici od rána, kým nezapadlo slnko.

Po niekoľkých rokoch však Lucia prestala chodiť hrať. Samozrejme, čas plynul a my sme už nemali 10 rokov ... Ona a ja sme sa do jari 1995 chystali do 15 rokov. Bolo logické, že už neprišla hrať tak, ako predtým. Ani on ma však nenavštívil.

Vianoce 1995 mi ani nezavolal cez telefón. Moja kamarátka Lucia zjavne chodila s veľmi pekným chlapcom.

Roky plynuli a ja som jeho odcudzenie oľutoval, ale do môjho života prišli ďalší priatelia.

Niečo sa však malo stať: 17. júna 2000 o 14:35 prišla Lucia ku mne domov ako za starých čias, lenže tentoraz jej prasklo srdce, pretože jej mama mala zomrieť. .

V tom okamihu zmizla všetka moja bolesť a trápenie, aby som dokázal potlačiť jeho bolesť. Na ich vzdialenosti počas týchto rokov už nezáležalo.

Jeho matka trpela agóniou takmer 4 mesiace a 1. októbra 2000 zomrela na ničivú rakovinu.

Luciina bolesť bola nesmierna, ale bola obklopená a sprevádzaná všetkými jej blízkymi.

Dnes, po 15 rokoch, po tejto udalosti môžem povedať, že s Luciou sme stále veľmi blízki priatelia, ako keď v roku 1990 prišla popoludní hrať.